Hoe maak je groente smoothies?

Vegetables smoothie
  • Twitter
  • Facebook
  • Google+

Fruit- en groente smoothies zijn een gezonde manier om meer voedingsstoffen binnen te krijgen. Geloof ons, je zult de groenten nauwelijks in je glas opmerken wanneer je smoothie ook wordt gemengd met fruit. Groente smoothies zijn goed voor gewichtsverlies en zelfs kieskeurige eters. Leer welke de beste en slechtste groenten zijn om te gebruiken en hoe je heerlijke gezonde groente smoothies maakt!

veggie smoothie

Groene smoothies zijn de meest populaire groente smoothies

Donkere, bladgroenten zoals spinazie en boerenkool zijn geweldig voor smoothies omdat ze gemakkelijk kunnen worden gemixt met het fruit dat je kiest. Om te voorkomen dat de gehakte stukjes groenten aan de zijkanten en het deksel van de blender blijven plakken, probeer de groenten eerst met vloeistof te mengen en vervolgens de resterende ingrediënten toe te voegen. Groenten met een hoog watergehalte (verse courgette, komkommer en paprika) mengen ook goed. Voor hartigere groenten zoals wortelen, bieten en bloemkool, stoom ze voorzichtig van tevoren. Je kunt ook flash-gestoomde diepvriesgroenten kopen. De bevroren groenten zullen je smoothie extra koud maken. Een algemene vuistregel: blijf bij groenten met neutrale of natuurlijk zoete smaken. Op die manier overmeesteren ze geen natuurlijk zoet fruit dat je eraan toevoegt.

Groene smoothies zijn de meest populaire groente smoothies

Wat zijn de slechtste groenten voor smoothies?

Niet elke groente past goed bij een smoothie. Harde groenten zoals rauwe zoete aardappelen breken niet af. Ze kunnen tijdens het proces ook je blender oververhitten. Vermijd ook sterk gearomatiseerde groenten zoals peperige radijs, rauwe broccoli, asperges en spruitjes. Bittere bladgroenten zoals rucola worden ook niet aanbevolen. Vezelachtige groenten zoals boontjes kunnen te vezelig zijn. Selderij kan ook in deze categorie vallen, maar als je blender krachtig genoeg is, kan het werken om die strengen af te breken. Sla de meeste ingeblikte groenten helemaal over; ze missen de textuur en frisheid die smoothies nodig hebben. Ingeblikte pompoen is een uitzondering.

Hoe maak je groente smoothies?

Heel eenvoudig! Bereid je ingrediënten voor en zorg ervoor dat de groenten die vooraf licht gestoomd moeten worden, afgekoeld in je blender gaan. Kies je fruit en snijdt het in stukjes. De meeste blenders raden aan eerst vloeistof toe te voegen en vervolgens je ingrediënten. Snelle blenders zouden geen probleem moeten hebben om groenten te mixen, maar als je een blender hebt die minder sterk is, probeer dan je ingrediënten in fasen te mixen.

bronvermelding: pinterest (www.shape.com, thespruceeats.com)